lördag 5 mars 2011

Det första som behöver lösas

Själva tågbiten verkar vara om inte enkel så åtminstone mycket enklare än båtbiten. Hur åker man båt till Australien? Den första träffen jag fick var från USA, och de nämnde också Italien. Men jag ska ju inte åka åt det hållet alls, utan mot Kina. Jag kollade upp i vår Atlas vad som faktiskt var den närmaste "fastlandet" och det är Malaysia. Internet nämner Singapore för mig så jag ska kolla vidare på det.

För övrigt är jag inte den enda som har haft den här idéen, men hittils har jag bara hittat människors frågor och svaret från andra att det är svårt... Till Indonesien och de där öarna verkar man kunna komma, men om man ska hela vägen till Au så verkar det vara privata båtar som gäller. Eller så. Här har jag hittat några som tog sig från Malaysia till Perth med en containerbåt. Verkar intressant. http://www.travelblog.org/Asia/Malaysia/blog-109475.html


Stooor världskarta. Men det behövs. Bland annat behövs det för att jag ska fatta att biten längst ner är Malaysia och inte Kina. Att Singapore ligger i Malaysia och inte Kina. Första gången jag skrev det här blogginlägget visste jag inte det. Haha.

Edit: Okej jag kan inte ha så stor karta här på bloggen det blir bara löjligt. Förresten ser man inte alls. Här får ni länken istället. http://www.printableworldmap.org/printable_world_map_wiki1.htm 

Edit2: Singapore ligger inte alls i Malaysia... Men nära, och det är en city-state, så nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar