lördag 5 mars 2011

Varför Australien?

Varför Australien? Jag menar, jag har mål med resan, men vad har jag för mål med resmålet? (Hehe).

Australien, det är så långt bort man kan komma, om man bor på norra halvklotet. Åker man dit så har man verkligen rest någonstans, man har verkligen gjort någonting. Så verkar människor resonera, medvetet eller inte. För som min vän Vera sa, man får fråga sig varför man vill dit. Är det korallerna? (Ehh, ja!) Då kan man åka till typ Bulgarien. Andra saker kan man säkert hitta någon annan stans också. I och för sig finns ju kängurur inte på någon annan plats, men ändå.

Det började med koraller. Koraller och fiskar och stora barriärrevet och marinbiologi och James Cook University. Jag brukade vara inne på deras hemsida och läsa i högstadiet. Ja... sen har det väl inte utvecklats så mycket sen sist. Nu är det faktiskt så att jag inte vet riktigt varför jag vill just till Australien. Jag vill mest göra den här resan. Men jag tänker inte bara vända och åka hem, så något måste jag väl komma på. Det ska säkert gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar